کد خبر: ۱۶۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
یادداشت؛

حضور حداکثری برهم‌زننده محاسبه دشمنان 

بی شک آن چیزی که از بدو انقلاب تاکنون در بزنگاه‌های مختلف نقطه قوت کشور و پشتوانه اصلی هر نوع حرکت و پیشرفتی، حضور حداکثری مردم در سایهٔ فرمایشات امامین انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ تا تشکیل کمیته‌های انقلاب برای برقراری امنیت و خنثی‌کردن توطئه‌های منافقین و تجزیه‌طلبان در اقصی‌نقاط ایران گرفته تا دفاع مقدس و بسیج مردمی و پس از جنگ نیز در عرصه‌های مختلف حضور گسترده مردم گویای قدرت ایران بوده است که محاسبات دشمنان را دچار اختلال کرده است. 


این حضورها که در بزنگاه‌ها و شرایط حساس انقلاب رخ‌داده به‌نوعی صحه‌گذاشتن بر ریشه‌دار بودن و پایه‌های قوی مردمی کشور است و همواره بسیار تأثیرگذار بوده است. 


دشمن که مدام با رسانه‌های خود درصدد ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین و پاشیدن بذر ناامیدی و یا القای آن بوده و هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را آماج سیاه‌نمایی و یا بایکوت رسانه‌ای خودکرده است، در اتاق فکر خود مدام بازخورد و تأثیر جنگ روانی و رسانه‌ای و شناختی را در همین حضورهای مردمی در بزنگاه‌ها رصد می‌کند.


انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یک انقلاب مردمی در همهٔ لحظات حساس باتکیه‌بر دو اصل فرمایشات رهبری و حضور بصیرانه آحاد جامعه بر چالش‌های مختلف فائق آمده و توطئه‌های دشمن را نقش‌برآب کرده است. این حضور حداکثری دقیقاً در لحظات حساسی رخ‌داده که دشمن تمام توان خود برای جداکردن پشتوانه مردمی از این انقلاب گذاشته بود که نقطه عطف آن ۹ دی‌ماه ۸۸ و تشییع میلیونی شهید حاج‌قاسم سلیمانی و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن هر ساله بوده است. 


واضح‌ترین رفراندوم و عیان‌ترین نظرخواهی‌ها همین حضور میلیونی ملت ایران در کف خیابان‌ها و در پای صندوق‌های رأی بوده است، صندوق‌هایی که مردم برخی کشورهای غرب آسیا حتی به چشم ندیده‌اند؛ اما باز هم سرانشان مورد حمایت آمریکا و غرب هستند که خود را سینه‌چاک دموکراسی و حقوق بشر نشان می‌دهند.


پرواضح است که ملاک آمریکا و غرب برای حمایت و یا عداوت، دموکراسی و پشتوانه مردمی نیست چرا که با مصر مبارک و بحرین آل خلیفه و عربستان آل سعود همراه و همگام بوده و هستند و فقط شعار دموکراسی و حقوق بشر را ابزاری برای اعمال فشار به کشورهایی می‌کنند که عملاً با جریان و محور عبری غربی همراهی نمی‌کنند. 


لذا همواره مترصد موقعیت و فرصتی هستند که جریان‌ها و کشورهایی که با آنها همراهی نمی‌کند را تحت‌فشار سیاسی و روانی قرار داده و مقدمهٔ جنگ شناختی و نهایتاً جنگ سخت نظامی را فراهم کنند. 


ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و مجاهدت رزمندگان به قدرت نظامی تبدیل شده است که تحلیلگران صهیونیستی و آمریکایی بارها به آن اذعان کرده‌اند، اما در بعد جنگ شناختی، رسانه‌ای و روانی آنها متوقف نشده و مدام سیاه‌نمایی در دستور کارشان قرار دارد، آن چیزی که خنثی‌کنندهٔ این سیاه‌نمایی‌ها و جنگ شناختی است همین حضور حداکثری مردم چه پای صندوق‌های رأی و چه در مناسبت‌های مختلف است. 


همانند حضور میلیونی در تشییع شهید سلیمانی که در بالاتر ذکر کردیم و رهبر معظم انقلاب این حضور باشکوه و مطالبه انتقام را به‌مثابه سوخت موشک‌هایی نامیدند که به عین الاسد شلیک شد و این یعنی نقش‌برجسته و اهمیت پشتوانه مردمی بر اراده و اقتدار نظام. 
در سال‌های قبل عزیز بزرگواری هر رأی را به‌مانند موشکی تعبیر کردند که به سمت اردوگاه روانی و رسانه‌ای دشمن شلیک می‌شود و اگر این حضور حداکثری با آگاهی و شناخت و انتخاب اصلح باشد قطعاً این آرا تبدیل به موشک‌های نقطه زن خواهند شد.

نویسنده: صادق امینی، فعال اجتماعی و سیاسی 

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان